Jó gyakorlat központ

Szakértőink által megválaszolt valamennyi kérdés együtt, jól kereshetően, Önnek is elérhető módon.

AdóPraxis

OSA-ban nem található szállítói számla áfalevonása

Mi a teendő abban az esetben, ha az áfaellenőrzés során az OSA alapján a „Nem található az OSA számlák között” megjegyzés jelenik meg, miközben a Kft. rendelkezik a szállító által kiállított számlával? Figyelembe vehető-e ebben az esetben a számlán szereplő áfa levonható, illetve visszaigényelhető adóként?

Megnézem a választ

Export szolgáltatás áfa bevallása

Bérmunka szolgáltatást (bérfúrást) fog végezni a cégünk harmadik országbeli partnernek. A fúrószerszámot ő adja, cégünk csak a megrendelt fúrás szolgáltatást fogja elvégezni. A folyamat megfelel az Áfatörvény 101. §-nak. Az áfa bevallásban hová kell beállítani ezt az export szolgáltatást és hogyan állítsuk ki a számlát?

Megnézem a választ

Konyhabútor beépítésének fordított áfája

Egy családi ház építését a tulajdonos generálkivitelezőn keresztül valósítja meg. A ház szerkezetkész állapotának elkészülte után a tulajdonos egy bútorgyártó cégnél méretre készített konyhabútort rendel, és kéri, hogy a számlát fordított áfával a generálkivitelező részére állítsák ki. A konyhabútor megrendelésekor az építési napló már lezárásra került. Milyen feltételek teljesülése esetén állíthat ki a bútorgyártó cég a generálkivitelező részére fordított áfás számlát?

Megnézem a választ

Online pénztárgép, e-pénztérgép fodrász számára

Fodrász egyéni vállalkozó eddig online pénztárgépet használt, a fodrász tevékenységről pedig kézi nyugtát állított ki. Ez szeptember 1-től, hogyan lehet megoldható? Használhatja a fodrászathoz az online pénztárgépet? Cserélje le e-pénztárgépre?

Megnézem a választ

Alanyi mentes számlázás nem magyarországi magányszemélynek

Az alanyi adómentes egyéni vállalkozó oktatást számláz, amit élőben tart google meet, vagy bármilyen online élő videó platform segítségével. A vevő németországi magánszemély. Ebben az esetben tud magyarországi alanyi mentesen számlázni?

Megnézem a választ

Költség továbbszámlázása

Az Áfatörvény 93. § (2) hivatkozással áfamentes számlát kaptunk légi fuvar, reptéri költségek, vámkezelés stb. díjakról. Az árut harmadik országból hozattuk be és tovább értékesítjük Magyarországon. Helyesen járunk-e el, ha az adómentesen kapott tételeket áfásan számlázzuk tovább a magyar vevőnknek?

Megnézem a választ

Idegen ingatlan beruházása

Társaságunk áfa-alany és az általános áfa szabályok szerint adózik. Idegen ingatlanon végzünk átépítést, az alapterület nem változik. Az ingatlan teljes egészében a kft. gazdasági tevékenységét szolgálja majd. Nincs adólevonásra nem jogosító tevékenység. Az építkezést a kft. tulajdonosa végzi, aki jövedelmet nem vesz ki a társaságból. Az alapanyagokat a társaság szerzi be. Hogyan alakul az áfafizetés és levonás?

Megnézem a választ

Skontó beszámítása

Egy átalányadózó áfás egyéni vállalkozó egyik partnerének 3% skontót ajánl fel 3 napon belüli utalás esetére. Van, amikor ez megvalósul, van, amikor nem. Amennyiben a kiszámlázott érték 97%-át utalják csak át, akkor a bevételi nyilvántartásban a ténylegesen befolyt összeg szerepel (engedménnyel csökkentett érték). Az átalányadózás értékhatárába ez az összeg fog számítani, vagy a kiszámlázott érték?

Megnézem a választ

Számlázás EU-s partnernek

Alanyi adómentes egyéni vállalkozó közösségen belüli adóalanynak szeretne számlát kiállítani. Ezt is alanyi adómentesen kell kiállítani? Ez esetben is AAM lesz az áfakulcs?

Megnézem a választ

Műszaki vizsgadíj továbbszámlázása

Autójavító műhely készíti fel műszaki vizsgára az autót és fizeti ki a műszaki vizsga díját, majd a javítási, felkészítési számlában továbbszámlázza a műszaki vizsga díját. Ez adóköteles lesz-e, vagy továbbra is úgy számlázandó tovább, hogy ÁTHK megjelölést kell feltüntetni?

Megnézem a választ