Leipán Tibor

adótanácsadó, cégjogi szakértő

Leipán Tibor

könyvvizsgáló, adószakértő, belső ellenőr

Adótanácsadó, cégjogi szakértő, a Menedzser Praxis Tudás-és Válaszközpont állandó vezető szakértője. Több évtizedes pályafutása alatt az állami szférában és a versenyszektorban szerzett szakmai tapasztalatait a Menedzser Praxis Szakkiadó és Gazdasági Tanácsadó Kft. adótanácsadójaként kamatoztatja, maga szintű segítséget nyújtva ügyfeleink, partnereink számára. Kiemelt figyelemmel szemlézi az adójogszabályok változásait, rendszeresen publikál a személyi jövedelemadó, társasági adó és kisadók témaköreiben. Cégünknél végzett szakértői és tanácsadói tevékenysége az adózás számos területére kiterjed. Kiemelt szakterületei a munkáltatói kötelezettségekkel és cégvezetéssel összefüggő adózási kérdések, valamint a kapcsolódó adóeljárási problémák. Különösen nagy számban válaszol meg a kisadózás (Kata, Kiva, átalányadó, őstermelők) körébe tartozó kérdéseket. Havi 70-80 megválaszolt kérdéssel és személyes tanácsadással cégünk egyik legjelentősebb tanácsadói portfólióval rendelkező szakértője.

Kérdezek
Cikkek

Szakértőnk legfrissebb cikkei (175)

Cégeladás nagy értékű ingatlannal

Cégeladás nagy értékű ingatlannal

Kivás cége (kft.) eladását tervezi tulajdonosa. A céghez két jelentős értékű ingatlan tartozik. Hogyan kell felértékelni ezeket az ingatlanokat, illetve: hogyan alakul a tulajdonos adófizetési kötelezettsége?

2026.10.01.
Kompenzációs felárra jogosult őstermelő

Kompenzációs felárra jogosult őstermelő

Őstermelői tevékenységet tervező egyéni vállalkozó az általános szabályok szerint állapítja meg az áfát. Őstermelői tevékenységet kíván folytatni, ahol kompenzációs felárra szeretne igényt tartani, s a mezőgazdasághoz kapcsolódó számlák áfatartalmát nem kívánja visszaigényelni, s ezáltal a fordított adózás alá eső vetőmagok áfáját is megfizeti a szállító részére. Hogyan jár el helyesen az egyéni vállalkozó ebben az esetben?

2026.09.30.
Tartós megbízás pályázati projektben

Tartós megbízás pályázati projektben

Egy pályázaton belül két munkatárs egy kétéves időszakban összesen 46 alkalommal átlagosan havi két alkalommal összesen 48 000 forint díjazásért végez megbízási tevékenységet. A program 2028. augusztus 31-ig szól, de a 46 alkalmat összesen 36 hónap alatt kell teljesíteni. Első alkalmak 2026. szeptember 10. és szeptember 24. Hogyan kell az adatokat a 08-as bevallásban szerepeltetni?

2026.09.28.
Előző jogviszony jövedelem adatainak kikérése

Előző jogviszony jövedelem adatainak kikérése

Milyen útvonalon tudja a TB kifizetőhely a NAV-hoz eletronikusan beküldeni a megkeresést?

2026.09.06.
Számlakiállítás gyermektábor szervezéséről

Számlakiállítás gyermektábor szervezéséről

Gyermektábort szervező társaság részvételi díjként a szülőktől egységesen 10 000 Ft-ot utaltatott a társaság bankszámlájára. A beérkezett összegeket egyéb bevételként könyvelték. Hogyan érdemes a befizetett összegekről a befizetők részére számlát kiállítani?

2026.08.31.
Megválaszolt kérdések

Szakértőnk legfrissebb megválaszolt kérdései (302)

Borravaló kezelése

Hogyan kell technikailag kezelni a borravalót, hogy az a nyilvántartásokban ne árbevételként jelenjen meg, biztosítva az adómentességet? Van-e valami olyan összeghatár, melyet elérve, személyenként már nem lehet adómentes a borravaló összege?

Megnézem a választ

Tulajdonos tag Járulékfizetése

Magánszemély, egy Kft.-ben 50%-os tulajdonos tagja a Kft.-be be van jelentve 20 órás munkavállalói jogviszonyban. Hogyan kell megfizetni a járulékokat? Főállású társas vállalkozónak minősül? Máshol nincs 36 órát elérő munkaviszonya.

Megnézem a választ

Törökországban levont forrásadó

Cégünk közvetített szolgáltatásként előadói díjat számláz egy török cégnek. A török cég 20% forrásadót levon a számla összegéből, tehát a számlázott összeg 80%-a kerül átutalásra. Decemberben erről angol nyelvű igazolást adnak, mely tartalmazza a két cég adatait, valamint a levon adó összegét. Milyen lehetősége van a cégnek ezt az adót visszaigényelni, vagy levonható-e a fizetendő társasági adóból?

Megnézem a választ

Végelszámolás utáni ingatlan illeték

A korábban ingatlan apporttal létrejövő kft. esetében szeretnék "végelszámolni" a céget. A tulajdoni arányoknak megfelelően visszaadott ingatlanok után kell-e illetéket fizetni, a magánszemélynek, illetve a kft.-nek?

Megnézem a választ

Átalányadózó HIPA bevallása

Átalányadózó egyéni vállalkozó 2025. évre most adja be az iparűzési adóbevallását. Az éves árbevétele 16.000 eFt volt. Mennyi HIPA-t kell fizetnie?

Megnézem a választ